fredag den 22. august 2014

Mirror mirror on the wall

Mirror mirror on the wall who's the prettiest of them all. Skulle jeg personligt vælge den flotteste apporterende hund ville der i mine øjne ingen tvivl være. Flatcoate retriveren er bare en flot hund og i onsdags var jeg så heldig at få lov til at fotografere 4 fantastiske rærpensentanter af denne dejlige race.

Marianne B. Hansen bor meget tæt på mig og har kennel Tanima hvor hun opdrætter Flatcoate retriever. Jeg køre flere gange om dagen forbi hendes gård og har ofte tænk at jeg skulle prøve at kontakte hende for at høre om jeg måtte tage nogle billeder af hendes hunde, i onsdags var jeg så lige forbi og fotografere lidt.

 Nina med Tanima Flatcoats Dust in the Wind. Prøve lige at se det udtryk. Dejligt billede.

Nu har jeg efterhånden taget billeder af rigtig mange forskellige hunde og trænet med endnu flere. Man lære hurtig at læse hundene og se hvordan de er. Marianne og hendes datters hunde strålede bare fra start til slut. De var simpelthen så glade og velstimuleret at det var en fornøjelse at se på.
På et tidspunkt skulle jeg skifte objektiv på kameraet og straks havde jeg to flatter stående på hver sin side af mig og slikkede mig i hovedet. jo der var ingen smalle steder.

Når jeg er ude og tage billeder sker der sommetider noget uventet og sjov. I onsdags havde vi hunden ude af flere omgange, det er altid letter at tage en hund af gangen. Da det blev Mariannes "gamle" tæve Fanny´s tur kigge hun lige rundt hvorefter hun gik hen til dummy tasken, stak hovedet ind for at få fat i den sidste dummy som lage i posen og så sad tasken fast på hovedet af hende. Det tog hun med ophøjet ror og gik logerende rundt med posen på hovedet indtil Marianne fik fat i hende, jeg tro faktisk at det er fordi dummyen er i munden på hende at posen hænger fast, sjovt så det ud.

Fanny med dummy tasken på hovedet

Fanny er iøvrigt 10 år gammel. Det kunne man ikke se hun virkede jublende glad for at få lov at arbejde og hun apporterede med stor entusiasme.

Fanny i fuld skrald på vej efter dummyen

Og der var den jo.

Marianne har en super flot maskulin han hund som hedder Tanima Flatcoats Beethoven Plays eller Duffy som han kaldes til dagligt. Da han kom på banen lå jeg i græsset ved siden af ham mens Marianne var ude og smide nogle dummyer. Så kastede han lige hovedet til til siden og gav mig et overlegen blik " Se nu godt efter så skal jeg lige vise dig hvordan det pjat skal klares. Jo ham Duffy, han havde stil :-)

Se nu lige hvordan far klare det pjat 

Sådan !! der er stil over drengen

Ser du mig ?



Marianne med en af hedes tæver. Hunden smiler jo, dejligt udtryk




Ingen kommentarer: