tirsdag den 8. juli 2014

Flot International Working Test i Skive

Lørdags og søndag var DRK arrangører af IWT2014. Et stort arrangement med deltager fra mange lande som dyste over 2 dag. Der var 36 hold med 3 retriever på hvert hold. Om lørdagen blev der afviklet 7 poster og om søndagen afviklede man de sidste 4 poster.

Jeg var taget med Jimmy, Carsten og Jonas op for at se hundene om lørdagen. Det var et rigtigt fint arrangement hvor man som tilskuer kunne følge hundene tæt. Jeg havde naturligvis medbragt kamera og fik taget rigtig mange billeder i det perfekte foto vejr.

Vi så rigtig mange gode hunde men der var naturligvis også nogle som havde svært ved at løse opgaverne. Jeg syntes personligt at det er lidt ærgerligt at man ikke havde tilmeldinger fra nogle Engelske og Irske hold. Det er trods alt her man siger toppen af poppen befinder sig uden på nogen måde at forklejne de hold som rent faktisk deltog.

Der var inviteret 7 dommer til de 2 dage. De kom fra flere forskellige lande. Fra Danmark dømte Boye Rasmussen og Carsten Andersen. De andre dommer var Fons Exelmans, Bruno Julien, David Latham, Damian Newman og Allan Schoefield.

Prøve blev afviklet i noget helt fantastisk terræn omkring Flyndersø ved Skive. Et meget kupperet og afvekslende terræn. Desværre havde man få dagen inden prøven valgt at slå en stor det af arealet, det var i mine øjne lidt uheldigt.
På nogle af posterne ville det have være meget relevant at øge sværhedsgraden ved at have haft noget højre vegetation. Tillgengæld var det mit held for det var meget letter at tage billeder da jeg ikke havde de store problemer med at objektiverne ville hunte på vegetationen istedet for hundene.

De danske hold klarede sig rigtig flot. Hold 1 som bestod af hold kaptajn Danny Fraser med Fendawood Able, Brian Rasmussen med Batmoors Hill Clyde og sidst men ikke mindst Tanja Thorsen med DKJCH DKBRCH Swaine Nidian Cooper startede som nummer 1 og de slutte også prøven af på denne plads med en helt igennem suveræn præstation hvor de sammenlagt fik 600 point.

Der var 31 point ned til nummer 2 som iøvrigt også var et Dansk hold bestående af hold kaptajn Jon Andersen med DKBRCH Andjøh’s Rafal Nadal og John Juul Henriksen med Stenhøjgaards Cille-Lovis og Ove Simonsen med DKBRCH NORDJCH DKWTCH Lærkereden’s Ask. Nummer 3 med 548 point blev et hold fra Ungarn.

Vinder holdet med Brian Rasmussen, Tanja Thorsen, Danny Fraser og i baggrunde den danske dommer Boye Rasmussen på deres første post.

Batmoors Hill Clyde og Brian Rasmussen fik anden flest point af alle deltagende hunde med 203 point.

DKJCH DKBRCH Swaine Nidian Cooper og Tanja Thorsen fik 205 point på de 7 poster det højste antal point det blev lavet på prøven.

Fendawood Able og Danny Fraser fik 192 point


En super spændende dag med meget flot hunde arbejde, et kamera i hånden og super foto vejr så bliver det ikke meget bedre.
Jeg brugte 3 objektiver, primært Canon 300mm f/2.8 og Canon 70-200 f/2.8. Få dage inden prøven modtog jeg et nyt/brugt objektiv som jeg også fik lejlighed til at teste. Det drejer sig om et Canon 400mm f/5.6 som jeg egentligt syntes klarede opgaven rigtig godt.

Det nye Canon 400mm f/5.6 på arbejde, dejligt let og handy. Pænt hurtig på auto fokus, skarp og 400mm.

Canon 400mm f/5.6

Canon 400mm f/5.6






Ingen kommentarer: